ศิลปินชาวซีเรียผู้ลี้ภัยในต่างประเทศใช้งานศิลปะของดาวินซี โกแกง แวน-โก และจิตกรชื่อดังคนอื่นๆ เป็นฉากหลังของซากปรักหักพังจากสงครามในซีเรีย เพื่อตีแผ่ถึงความเลวร้ายสุดขั้วของสงคราม
ศิลปินซีเรียใช้งานศิลปะของจิตรกรชื่อดังตีแผ่เรื่องราวแห่งความรักและความเกลียดชัง
![A circle of women from Matisse’ 1910 “The Dance”, 1910, celebrate over the remnants of an abandoned street in Homs. By Tammam Azzam.](https://gdb.voanews.com/35b66f49-13af-4587-908a-44022ef0010e_w1024_q10_s.jpg)
1
A circle of women from Matisse’ 1910 “The Dance”, 1910, celebrate over the remnants of an abandoned street in Homs. By Tammam Azzam.
![Starry Night by Vincent Van Gogh lurks behind the tin, steel and concrete remains of a neighborhood in Daraya. By Tammam Azzam.](https://gdb.voanews.com/241306ea-22e0-4579-b6d6-1e091d851117_w1024_q10_s.jpg)
2
Starry Night by Vincent Van Gogh lurks behind the tin, steel and concrete remains of a neighborhood in Daraya. By Tammam Azzam.
![The ambiguous smile of Leonardo da Vinci’s “Mona Lisa” is juxtaposed against the collapsed roofs and twisted frames of Homs, the nation’s third-largest city in Syria and a center of the rebellion. By Tammam Azzam.](https://gdb.voanews.com/31036933-7308-4b39-a0f3-b4827ab8106e_w1024_q10_s.jpg)
3
The ambiguous smile of Leonardo da Vinci’s “Mona Lisa” is juxtaposed against the collapsed roofs and twisted frames of Homs, the nation’s third-largest city in Syria and a center of the rebellion. By Tammam Azzam.
![Francisco Goya’s “Third of May, 1808”, depicts Spanish partisans being shot by French troops of Napoleon in the rubble of Douma, Syria. By Tammam Azzam.](https://gdb.voanews.com/3a3a85de-852a-4b58-97c7-5a934d32eb74_w1024_q10_s.jpg)
4
Francisco Goya’s “Third of May, 1808”, depicts Spanish partisans being shot by French troops of Napoleon in the rubble of Douma, Syria. By Tammam Azzam.